45,00 €

Ostoskorissasi on 0 kpl tätä tuotetta
Maahanmuuttajien oppimisvaikeuksien tunnistaminen
Klikkaa kuvaa avataksesi se suurempana
Lataa painokelpoinen kansikuva
  • 2. painos, 2012
  • ISBN 978-952-451-445-3
  • 224 sivua
  • Nidottu
  • Opetus 2000

Anu ArvonenLiisa KatvaAnne Nurminen

Maahanmuuttajien oppimisvaikeuksien tunnistaminen

 

Maahanmuuttajien oppimisvaikeuksien tunnistaminen on ongelmallista soveltumattomien menetelmien vuoksi. Oppimisvaikeuksien tunnistamisen välineet ovat kieli- ja kulttuurisidonnaisia eivätkä sellaisinaan sovellu maahanmuuttajien arviointiin. Tästä seuraa, että maahanmuuttajien osuus erityisoppilaista on joko kohtuuttoman suuri tai erityisopetuksellista tukea ei tarjota, vaikka oppilas sitä tarvitsisi.

Tässä kirjassa kuvataan konkreettisten esimerkkien avulla tuloksekasta maahanmuuttajien oppimisvaikeuksien arviointityötä, arviointivälineiden käyttöä ja arviointiprosessien etenemistä ohjaus-, tuki- ja kuntoutuspalveluihin asti.

Kirja on tehty yhteistyössä Helsingin Diakonissalaitoksen kanssa.

 2. painos, 2012 ISBN 978-952-451-445-3 224 sivua Nidottu

Voisit olla kiinnostunut myös näistä

Soile Loukusa - Leila Paavola (toim.)

Lapset kieltä käyttämässä

Diane Bricker

VARSU 1

Oiva Ikonen - Pirkko Virtanen (toim.)

Erilainen oppija - yhteiseen kouluun

Kristiina Huhtanen

Tehostettu tuki perusopetuksessa

Tiina Vitka

Laaja-alainen erityisopetus yläkoulussa

Tero Timonen - Pirita Hämäläinen (toim.)

Autismikirjon kuntoutusmenetelmät

Tuula Savikuja - Sami Leppämäki (toim.)

Touretten oireyhtymä

Tuija Aro - Tiina Siiskonen - Timo Ahonen (toim.)

Ymmärsinkö oikein?