Hae verkkokaupasta

Ostoskori

Ostoskori

Daniel J. Rechtschaffen

Keskittymiskykyä luokkaan

Tietoisuustaitoharjoitusten opaskirja

Ilmestyy 18.9.2017
  • Keskittymiskykyä luokkaan
  • Keskittymiskykyä luokkaan
Ilmestyy 18.9.2017
1. painos, 2017
ISBN 978-952-451-774-4
200 sivua
Nidottu

kpl

Kallea painavat kotiasiat, Malla ei malta odottaa viikonloppua, Kaisan keskittymistä kiusaavat ulkoa kantautuvat rakennustyömaan äänet. Aivojen kyky vastaanottaa, omaksua ja muistaa uutta tietoa vaarantuu, jos mieli seikkailee muualla ja ympäristö on täynnä virikkeitä. Kuinka onnistut saamaan luokkaan keskittyneen ja oppimiselle otollisen ilmapiirin?

Tietoisuustaitoharjoitukset ovat yksinkertaisia harjoitteita, joissa havainnoimalla omaa hengitystä, tunteita ja ajatuksia rauhoitetaan harhailevaa mieltä ja keskitytään hetkeen. Kun keskittymiskyky paranee, oppiminen helpottuu. Tämä opaskirja on täynnä hauskoja ja helppoja harjoituksia, joita voi toteuttaa aina esikoulusta toiselle asteelle saakka. Niiden avulla harjoitellaan niin keskittymiskykyä kuin muitakin oppimismahdollisuuksia parantavia asioita, kuten itsesäätelyä. Mukana on myös käytännöllisiä vinkkejä ja tekniikoita.

"Tässä opaskirjassa on kiteytettynä kaikki teoreettinen ja käytännön tieto, mitä opettaja tarvitsee oman harjoittamisen lisäksi hyödyntääkseen tietoisuustaitoharjoituksia opetuksessaan. Tutkimustieto osoittaa, että säännölliset tietoisuustaitoharjoitukset edistävät mm. stressinhallintaa, emotionaalista tasapainoa, itsetuntemusta, itsetuntoa, kognitiivista suoriutumista sekä vähentävät ahdistusta, masennusta, impulsiivista käyttäytymistä ja ADHD-oireita.”
Salla-Maarit Volanen, Terve Oppiva Mieli -hankkeen tutkimusjohtaja, Folkhälsanin tutkimuskeskuksen ja Helsingin yliopiston tutkija

Tule mukaan Keskittymiskykyä luokkaan -teemailtapäivään Helsinkiin 19.9. — saat tämän kirjan kaupan päälle! Katso lisätiedot ja ilmoittaudu.