40,00 €

Ostoskorissasi on 0 kpl tätä tuotetta
Maahanmuuttajan kohtaaminen ja opettaminen
Klikkaa kuvaa avataksesi se suurempana
Lataa painokelpoinen kansikuva
  • 1. painos, 2011
  • ISBN 978-952-451-528-3
  • 182 sivua
  • Nidottu
  • Opetus 2000

Jorma PollariMarja-Leena Koppinen

Maahanmuuttajan kohtaaminen ja opettaminen

 

Miten kohdata ihminen, joka ei puhu samoja sanoja kanssani? Muistammeko, että hän lukee katseitamme, äänensävyjämme ja läheisyyttämme? Monikulttuuristen oppilaiden ohjaaminen on ihmissuhdetyötä, joka vaatii tasavertaista kohtaamista, molemminpuolista luottamusta sekä avointa ja selkeää viestintää.

Tässä kirjassa keskitytään erityisesti niihin maahanmuuttajataustaisiin oppilaisiin, joiden suomen kielen taito kaikilla kielitaidon osa-alueilla ei vielä ole riittävän hyvä, jotta he voisivat opiskella tasavertaisesti koulun suomenkielisten oppilaiden kanssa. Heidän kohtaamisensa ja opettamisensa edellyttää jokaiselta opettajalta eriyttämistä ja kielellisten tukitoimien järjestämistä.

Teoksessa selvitetään, miten monikulttuurinen oppilas tulisi kohdata sekä miten opettaja voi auttaa häntä paitsi oppimisessa myös kasvamisessa ja kotoutumisessa. Kirjan kirjoittajat ovat tehneet useita vuosia työtä maahanmuuttajataustaisten sekä vasta maahan muuttaneiden oppilaiden ja aikuisten kanssa.

 1. painos, 2011 ISBN 978-952-451-528-3 182 sivua Nidottu

Voisit olla kiinnostunut myös näistä

Hannele Cantell (toim.)

Näin rakennat monialaisia oppimiskokonaisuuksia

Saara Mälkönen - Marjo-Riitta Piisi

Aarreaitta

Timo Saloviita (toim.)

Meidän koulu

Eliisa Leskisenoja

Positiivisen pedagogiikan työkalupakki

Minna Huotilainen

Näin aivot oppivat

Kirsi Liuska - Tiina Turunen

Häijyherneitä ja lempeyslientä

Joseph Novak

Tiedon oppiminen, luominen ja käyttö

Anuliisa Lahtinen - Jarkko Rantanen

Tunnetaidot opetustyössä