Miten uudistuvan opetussuunnitelman oppimistavoitteet saatetaan arjen toimiviksi käytännöiksi? Juho Norrena antaa kirjassaan vastaukset niihin kysymyksiin, joita opettajat muutoksen ja vaatimusten ristipaineessa pyörittelevät. Hän tarjoaa työvälineiksi uudenlaisia tehtäväkehyksiä, jotka helpottavat laaja-alaisen osaamisen opetuksen suunnittelua, toteutusta ja arviointia. Jokainen opettaja voi versioida tehtäväkehyksiä omaan opetustapaansa sopiviksi, sillä ne sopivat lähes kaikkiin oppiaineisiin ja antavat myös oivat mahdollisuudet oppiaineiden rajat ylittävään opetukseen.
Ratkaisukeskeisen oppaan kirjoittaja Juho Norrena korostaa, että koulua on uudistettava hylkäämättä vanhoja hyviksi havaittuja toimintamalleja. Tärkeintä on saada muutos käytännön tasolle luokkahuoneisiin.
Juho Norrena filosofian tohtori, opettajakouluttaja sekä luokan- ja aineenopettaja.
1. painos, 2015
ISBN 978-952-451-636-5
Nidottu, 264 sivua
Voisit olla kiinnostunut myös näistä
Anuliisa Lahtinen - Jarkko Rantanen
Tunnetaidot opetustyössä
Katariina Berggren - Jari Hämäläinen (toim.)
Adhd-käsikirja
Katariina Salmela-Aro (toim.)
Motivaatio ja oppiminen
Henna Tampio - Matti Tampio
Ulos oppimaan!
Annarilla Ahtola (toim.)
Psyykkinen hyvinvointi ja oppiminen
Katariina Salmela-Aro (toim.)
Motivaatio ja oppiminen
Katariina Stenberg
Riittävän hyvä opettaja
Riitta Jyrhämä - Martti Hellström - Kari Uusikylä - Pertt...