39,00 €

Ostoskorissasi on 0 kpl tätä tuotetta
Ympäristöoppia opettamaan
Klikkaa kuvaa avataksesi se suurempana
Lataa painokelpoinen kansikuva
  • 1. painos, 2016
  • ISBN 978-952-451-693-8
  • 363 sivua
  • Nidottu

Kalle Juuti (toim.)

Ympäristöoppia opettamaan

 

Ympäristöopin tavoitteena on saada oppilas vuorovaikutukseen opiskeltavien asioiden ja ilmiöiden kanssa. Opettaja ei voi enää vain havainnollistaa jotain ilmiötä: näyttää, miten etikan ja soodan sekoittamisessa syntyy kuplia tai minkä näköinen on kärppä, vaan oppilaalla on nykyaikaisessa ympäristöopin opettamisessa aktiivinen rooli. Oppilas esimerkiksi suunnittelee aineisiin ja niiden ominaisuuksiin liittyviä kokeita, eli muuttaa ympäristöään, ja tekee havaintoja siitä, kuinka hänen tekemänsä muutokset vaikuttavat ilmiöön.

Ympäristöoppi antaa oppilaalle tietoja ja taitoja, joiden avulla hän voi toimia kansalaisena. Ympäristöopin oppiaineet — biologia, fysiikka, kemia, maantiede ja terveystieto — antavat oppilaalle mahdollisuuden ymmärtää sen, miten asiat liittyvät toisiinsa.

Tässä kirjassa tarkastellaan ympäristöopin oppiaineille luonteenomaisia työtapoja ja rakennetaan siltoja näiden oppiaineiden välille. Lisäksi kerrotaan, kuinka eri työtapojen avulla voidaan tukea oppilaan osallistumista sekä kriittisen ja luovan ajattelun kehittymistä.

 1. painos, 2016 ISBN 978-952-451-693-8 363 sivua Nidottu

Voisit olla kiinnostunut myös näistä

Inkeri Sava

Katsomme - näemmekö?

Sakari Suutarinen (toim.)

Aktiiviseksi kansalaiseksi

Markku Suortamo, Liisa Tainio, Elina Ikävalko, Tarja Palmu ja Sirpa Tani (toim.)

Sukupuoli ja tasa-arvo koulussa

Lauri Järvilehto

Hauskan oppimisen vallankumous

Sirpa Eskelä-Haapanen - Marja Hannula - Marja Lepola

Puhe pulppuamaan!

Timo Saloviita

Yhteistoiminnallinen oppiminen ja osallistava kasvatus

Aki Luostarinen - Iida-Maria Peltomaa

Reseptit OPSin käyttöön

Olli Luukkainen - Raine Valli (toim.)

Kaksitoista teesiä opettajalle