39,00 €

Ostoskorissasi on 0 kpl tätä tuotetta
Ympäristöoppia opettamaan
Klikkaa kuvaa avataksesi se suurempana
Lataa painokelpoinen kansikuva
  • 1. painos, 2016
  • ISBN 978-952-451-693-8
  • 363 sivua
  • Nidottu

Kalle Juuti (toim.)

Ympäristöoppia opettamaan

 

Ympäristöopin tavoitteena on saada oppilas vuorovaikutukseen opiskeltavien asioiden ja ilmiöiden kanssa. Opettaja ei voi enää vain havainnollistaa jotain ilmiötä: näyttää, miten etikan ja soodan sekoittamisessa syntyy kuplia tai minkä näköinen on kärppä, vaan oppilaalla on nykyaikaisessa ympäristöopin opettamisessa aktiivinen rooli. Oppilas esimerkiksi suunnittelee aineisiin ja niiden ominaisuuksiin liittyviä kokeita, eli muuttaa ympäristöään, ja tekee havaintoja siitä, kuinka hänen tekemänsä muutokset vaikuttavat ilmiöön.

Ympäristöoppi antaa oppilaalle tietoja ja taitoja, joiden avulla hän voi toimia kansalaisena. Ympäristöopin oppiaineet — biologia, fysiikka, kemia, maantiede ja terveystieto — antavat oppilaalle mahdollisuuden ymmärtää sen, miten asiat liittyvät toisiinsa.

Tässä kirjassa tarkastellaan ympäristöopin oppiaineille luonteenomaisia työtapoja ja rakennetaan siltoja näiden oppiaineiden välille. Lisäksi kerrotaan, kuinka eri työtapojen avulla voidaan tukea oppilaan osallistumista sekä kriittisen ja luovan ajattelun kehittymistä.

 1. painos, 2016 ISBN 978-952-451-693-8 363 sivua Nidottu

Voisit olla kiinnostunut myös näistä

Varpu Eloranta - Eila Jeronen - Irmeli Palmberg (toim.)

Biologia eläväksi

Timo Jantunen - Rauno Haapaniemi

Iloa kouluun

Mirjam Virtanen

Kuusi askelta tunnetaitajaksi

Erja Sandberg

ADHD ja oppimisen tuki

Hannele Niemi - Jari Multisilta (toim.)

Rajaton luokkahuone

Lotta Uusitalo-Malmivaara - Kaisa Vuorinen

Huomaa hyvä! -kirja ja -toimintakortit

Eliisa Leskisenoja

Positiivisen pedagogiikan työkalupakki

Juho Norrena

Innostava koulun muutos