39,00 €

Ostoskorissasi on 0 kpl tätä tuotetta
Ympäristöoppia opettamaan
Klikkaa kuvaa avataksesi se suurempana
Lataa painokelpoinen kansikuva
  • 1. painos, 2016
  • ISBN 978-952-451-693-8
  • Nidottu, 363 sivua

Kalle Juuti (toim.)

Ympäristöoppia opettamaan

 

Ympäristöopin tavoitteena on saada oppilas vuorovaikutukseen opiskeltavien asioiden ja ilmiöiden kanssa. Opettaja ei voi enää vain havainnollistaa jotain ilmiötä: näyttää, miten etikan ja soodan sekoittamisessa syntyy kuplia tai minkä näköinen on kärppä, vaan oppilaalla on nykyaikaisessa ympäristöopin opettamisessa aktiivinen rooli. Oppilas esimerkiksi suunnittelee aineisiin ja niiden ominaisuuksiin liittyviä kokeita, eli muuttaa ympäristöään, ja tekee havaintoja siitä, kuinka hänen tekemänsä muutokset vaikuttavat ilmiöön.

Ympäristöoppi antaa oppilaalle tietoja ja taitoja, joiden avulla hän voi toimia kansalaisena. Ympäristöopin oppiaineet — biologia, fysiikka, kemia, maantiede ja terveystieto — antavat oppilaalle mahdollisuuden ymmärtää sen, miten asiat liittyvät toisiinsa.

Tässä kirjassa tarkastellaan ympäristöopin oppiaineille luonteenomaisia työtapoja ja rakennetaan siltoja näiden oppiaineiden välille. Lisäksi kerrotaan, kuinka eri työtapojen avulla voidaan tukea oppilaan osallistumista sekä kriittisen ja luovan ajattelun kehittymistä.

  • 1. painos, 2016
  • ISBN 978-952-451-693-8
  • Nidottu, 363 sivua

Voisit olla kiinnostunut myös näistä

Tiina Vitka

Laaja-alainen erityisopetus yläkoulussa

Eliisa Leskisenoja

Positiivisen pedagogiikan työkalupakki

Juho Norrena

Oman oppimisen kapteeni

Jorma Pollari - Marja-Leena Koppinen

Maahanmuuttajan kohtaaminen ja opettaminen

Nina Lahtinen

Oppilaan oikeudet ja vanhempien vastuu

Minna Huotilainen

Näin aivot oppivat

Annarilla Ahtola (toim.)

Psyykkinen hyvinvointi ja oppiminen

Rauno Haapaniemi - Liisa Raina

Rakenna oppiva ryhmä