Kahdenkymmenen oppilaan ryhmässä on keskimäärin neljä oppilasta, joiden on poikkeuksellisen työlästä oppia matematiikkaa. Miten tällaiset lapset ja nuoret voi tunnistaa? Millaisia oppimisen tukitoimia tarvitaan?
Kirjassa tarkastellaan keskeisiä matemaattisia taitoja ja niiden kehitystä päiväkoti-ikäisistä alkaen. Lisäksi selvitetään, miten matemaattisia oppimisvaikeuksia voidaan tunnistaa, millaisilla menetelmillä matemaattisia taitoja voi luotettavasti arvioida ja miten arvioinnista saatavaa tietoa voi hyödyntää suunniteltaessa oppimisen tukitoimia. Varhainen tuki auttaa parhaimmillaan ehkäisemään kasautuvia vaikeuksia koulu-uralla, elämänhallinnan taidoissa ja lapsen tai nuoren hyvinvoinnissa yleisemmin.
Teos on tarkoitettu kasvatus- ja opetusalan ammattilaisille, näillä aloilla opiskeleville sekä vanhemmille.
1. painos, 2017
ISBN 978-952-451-777-5
Sidottu, 228 sivua
Voisit olla kiinnostunut myös näistä
Riitta Huovila - Tiia Hintsa - Johanna Säilä - Riitt...
Kirja käsityöstä
Kari Uusikylä
Luovuus kuuluu kaikille
Hannele Cantell - Arto Kallioniemi (toim.)
Kansankynttilä keinulaudalla
Lauri Järvilehto
Hauskan oppimisen vallankumous
Eliisa Leskisenoja
Positiivisen pedagogiikan työkalupakki
Riitta Jyrhämä - Martti Hellström - Kari Uusikylä - Pertt...