40,00 €

Ostoskorissasi on 0 kpl tätä tuotetta
Digihiki
Klikkaa kuvaa avataksesi se suurempana
Lataa painokelpoinen kansikuva
  • 1. painos, 2019
  • ISBN 978-952-451-900-7
  • 224 sivua
  • Nidottu
  • Taito-sarja

Sari Salo

Digihiki

ja 165 muuta Peppu irti penkistä -ideaa

Miten matikan laskuja voi oppia kauhakatapulteilla? Läpäisevätkö oppilaat kielten pakohuonepelin alakoulun päätteeksi? Miten sujuu tavu- tai lukukaraoke? Entä mitä tekee digisalapoliisi?

Innostavilla Peppu irti penkistä -ideoilla oppiminen on hauskaa ja osallistavaa. Kirjassa esitellään valmiiden materiaalien kera 166 toiminnallista ideaa alakoulun äidinkieleen, matematiikkaan ja vieraisiin kieliin. Teos on digitaalisin sävyin höystetty toiminnallisen oppimisen aarreaitta — mutta näistä digivinkeistä passiivinen ruudun tuijottaminen on kaukana. Lähes kaikki tehtävät ovat myös toteutettavissa ilman digiä.

Peppu irti penkistä -tehtävien taustalla on ajatus liikunnan ja toiminnallisuuden lisäämisestä koulupäivään. Liikkuminen tunnin aikana parantaa keskittymistä ja kouluviihtyvyyttä, ja samalla oppiminen tapahtuu kuin huomaamatta. Myös lasten oppimismotivaatio lisääntyy erilaisten pelien ja leikkien avulla.


Sari Salo on palkittu luokanopettaja, joka on tunnettu huippusuositusta Peppu irti penkistä -kirjastaan. Salo on jo vuosia auttanut opettajia sosiaalisessa mediassa jakamalla omia kekseliäitä vinkkejään innostavampaan oppimiseen. Lisäksi hän on suosittu toiminnallisten menetelmien kouluttaja.

 1. painos, 2019 ISBN 978-952-451-900-7 224 sivua Nidottu

Voisit olla kiinnostunut myös näistä

Reijo A. Kauppila

Ihmisen tapa oppia

Mirjam Virtanen

Kuusi askelta tunnetaitajaksi

Markku Poutala

Opettajan valta ja vastuu

Riika Kotka

Tarinat tunteiden tulkkina

Lotta Uusitalo-Malmivaara - Kaisa Vuorinen

Se det goda! -aktivitetskorten

Lauri Järvilehto

Hauskan oppimisen vallankumous

Eliisa Leskisenoja - Erja Sandberg

Positiivinen pedagogiikka ja nuorten hyvinvointi

Lotta Uusitalo-Malmivaara - Kaisa Vuorinen

Vahvuusvariksen joulukalenteri