Miten uudistuvan opetussuunnitelman oppimistavoitteet saatetaan arjen toimiviksi käytännöiksi? Juho Norrena antaa kirjassaan vastaukset niihin kysymyksiin, joita opettajat muutoksen ja vaatimusten ristipaineessa pyörittelevät. Hän tarjoaa työvälineiksi uudenlaisia tehtäväkehyksiä, jotka helpottavat laaja-alaisen osaamisen opetuksen suunnittelua, toteutusta ja arviointia. Jokainen opettaja voi versioida tehtäväkehyksiä omaan opetustapaansa sopiviksi, sillä ne sopivat lähes kaikkiin oppiaineisiin ja antavat myös oivat mahdollisuudet oppiaineiden rajat ylittävään opetukseen.
Ratkaisukeskeisen oppaan kirjoittaja Juho Norrena korostaa, että koulua on uudistettava hylkäämättä vanhoja hyviksi havaittuja toimintamalleja. Tärkeintä on saada muutos käytännön tasolle luokkahuoneisiin.
Juho Norrena filosofian tohtori, opettajakouluttaja sekä luokan- ja aineenopettaja.
1. painos, 2015
ISBN 978-952-451-636-5
Nidottu, 264 sivua
Voisit olla kiinnostunut myös näistä
Henna Tampio - Matti Tampio
Ulkoloikka
Timo Jantunen - Rauno Haapaniemi
Iloa kouluun
Lauri Sundell
Työkaverina pelko
Timo Saloviita (toim.)
Samanaikaisopetus
Eliisa Leskisenoja
Positiivisen pedagogiikan työkalupakki
Annarilla Ahtola (toim.)
Psyykkinen hyvinvointi ja oppiminen
Linda Kavelin Popov - Riikka Parkkonen (suom.)
Reilu, reipas ja vastuuntuntoinen
Sakari Moberg - Jarkko Hautamäki - Joel Kivirauma - Ulla ...