Kaksi opettajaa samassa luokassa — keveneekö vai kasvaako työtaakka? Samanaikaisopetuksen ansiosta muun muassa työrauha paranee, työtavat monipuolistuvat ja opetuksen eriyttämismahdollisuudet lisääntyvät.
Tässä teoksessa eri kouluasteilla samanaikaisopetusta toteuttaneet opettajat kertovat tuntisuunnitelmista ja työtavoista, joita he ovat onnistuneesti käyttäneet omassa opetuksessaan. Lisäksi kerrotaan, millaisilla eri tavoilla samanaikaisopetusta voi toteuttaa, ja vastataan työtapaa koskeviin kysymyksiin.
”Saimme ottaa omat vahvuutemme käyttöön, ja heikkouksissa oli mahdollisuus antaa vastuuta muille. Yhteistyö toi laatua opetukseen.”
”Yhteisopettajuuden myötä monenlaiset tuen ratkaisut, esimerkiksi eriyttäminen, ovat toteutettavissa vaivattomammin.”
”Suurimpina yhteisopettajuuden voimavaroina ovat olleet kiireettömyyden tunne ja läsnäolo kaikessa kohtaamisessa.”
Otteita kirjasta.
1. painos, 2016
ISBN 978-952-451-694-5
Nidottu, 178 sivua
Voisit olla kiinnostunut myös näistä
Pauli Juuti - Antti Vuorela
Johtaminen ja työyhteisön hyvinvointi
Inkeri Sava
Katsomme - näemmekö?
Heini Paavola - Mirja-Tytti Talib
Kulttuurinen moninaisuus päiväkodissa ja koulussa
Timo Jaakkola
Liikuntataitojen oppiminen ja taitoharjoittelu
Henna Tampio - Matti Tampio
Ulkoloikka
Pauli Juuti
Johda henkilöstö asiakaskeskeisyyteen
Hannele Cantell
Vaikeat vanhemmat, kurjat kollegat?
Jouko Heikkilä - Simo Juva - Timo Kettunen - Matti...